Hasan Mezarcı’ya Ne Oldu?

Selamlar. Bu yazı benim için uzun zamandır yazılmayı bekleyen bir görev, bir sorumluluk gibiydi. Sebepleri çok ama sanırım en büyük sebebi kandırılmış olmam. Bu yazıyı TBMM içine girmiş en aykırı adama adıyorum. Bir kahramana. Başkaları için bir meczup, deli ya da ‘fıkrasına gülünmeyen adam’ olan Hasan Mezarcı’ya. Bugün herkesin söyleyebildiği şeyleri 90’lı yıllarda söyleyebilme cesaretine sahip çok az sayıdaki kişiden biriydi o.

564476_324748087587683_266919264_n

Onunla tanışmam çocukluğumda oldu. 28 Şubat döneminde. Onu ilk kez televizyonda Reha Muhtar’ın programında görmüştüm. Kim olduğunu, ne yaptığını bilmiyordum. Altın sarısı uzun saçları ve asasıyla Reha Muhtar’ın soruları karşısında düştüğü aciz durumu komik buldum, güldüm ve onunla eğlendim. Tıpkı diğer milyonlarca insan gibi. Aslında büyük bir trajediye güldük ve onun bir parçası olduk. Aradan yıllar geçti. İnceledik, okuduk ve düşündük. Her şeyin bir kurmaca olduğunu, hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını öğrendik. Kahramanların birer hiç, hiçlerinse birer kahraman olduğunu gördük. Mezarcı da o kahramanlardan biriydi. Anadolu’da yetişen en aykırı insanlardan biri. Günümüzün Ali Kemal’i, Ali Şükrü Bey’i.

Peki ne yaptı? Söyledikleriyle sürekli sistemi tırmaladı. Arkasında bir gücü yoktu, silahı, mermisi yoktu. Sadece sözleri vardı. Siyasi partisi dahi onu dışladı. Verdiği soru önergeleri meclisi sallıyor hakkında sürekli davalar açılıyordu. Sadece soru önergesi veriyordu. Ama bu bile ‘onları’ rahatsız etti. Onu öldürmediler çünkü bu kolaydı. Yüzlerce fikir, düşünce ve bilim insanını öldürdükleri gibi onu da öldürmeleri gayet kolaydı. Bunu yapmadılar. Daha kötüsünü yaptılar. Onu yaşarken öldürdüler. Üstelik milyonların gözünde onu bitirerek. ‘Bize karşı gelirseniz, bizden farklı düşünürseniz sizi bu hale getiririz’ mesajını vererek.

Bugün ise o sarı saçlı adama gülen milyonlar adına büyük bir pişmanlık yaşıyorum. Ve artık bu adamın hakkını savunuyorum. Ona gülmemi isteyenlere, onu komik bulmamı isteyenlere karşı öfkem ve nefretim her geçen gün biraz daha artıyor. Yaptığım bir işe yaramaz. Sadece bir yazı. Ama aynı zamanda bir özür belki de. Benim adıma ve herkes adına…

Muhtemelen o artık kendini hiçbir zaman savunamayacak.  Ama ben onu her yerde savunacağım. Kanımın son damlasına kadar. İnternet okyanusunda ufacık bir damla bile olsa bu yazı sadece bunu yazarak kendimi iyi hissedeceğim. Ve emin olun bu görüşleri için ya da ideolojisi için olmayacak. Bunu vicdanen yapacağım.

Her şey nasıl başladı bilmiyorum. Hasan Mezarcı hakkında kimsenin elinde olmadığı kadar video ve resmi internetten topladım. ‘Kavgamın Perde Arkası’ adlı sahaflarda bile bulunmayan kitabını okudum. Analizlerinin sıradan ‘İslamcı’ analizlerinden çok öte olmasını fark etmem fazla zaman almadı. Dini bir yönetime karşıydı. Kemalist yönetime karşıydı. Sadece halk ne istiyorsa onun olmasını istiyordu. Belki de meclise gelmiş tek demokrattı. Cuma günü tatil önergesi vermeyeceğini ‘Kuran’da kutsal gün yok, Müslüman çalışmalı’ diye reddedecek kadar dogmalara karşıydı. Kitabında günümüz yakın tarihine belki de en yakın analizi yaptı.

İşte o analizlerden bazıları:

‘’İttihat ve Terakki Fırkası’nın devamı olan Cumhuriyet Halk Fırkası’nın altı oklu devrimlerinden “cumhuriyetçilik” diktatörlüğe, “halkçılık” halkı soyan imtiyazlı bir rantiye sınıfı oluşumuna, “devrimcilik” darbeciliğe, “devletçilik” kamu bankaları kitler ve bitler aracılığı ile sömürü ve yolsuzluğa, Atatürk milliyetçiliği” ırkçılığa, “laiklik” dinsizliğe dönüşmüş ve devlet bu yanlış tek parti yapısı üzerine bina edilerek şekillendirilmiştir.

‘Atatürk ilke ve inkılâpları’ adı verilen, tek parti devrimleri üzerine bina edilmiş bu yanlış devlet-millet yapısı, darbe anayasaları silsilesiyle “değiştirilemez ve eleştirilemez” kılınarak, putlaştırılmış bir kurmasal yapıya dönüştürülmüş ve böylece problemleri çözmesi gereken devlet yapısı, problemlerin kaynağı haline gelerek, problem üreten dev bir yapıya dönüşmüştür.’

‘Bütün resmi ve özel kurumların, partilerin, meclislerin ve iktidarların CHP’nin altı oklu devrimleri doğrultusunda faaliyet yapacaklarını, bunlara aykırı hiç bir faaliyette bulunamayacaklarını, bu devrim ve ilkeleri değiştiremeyeceklerini, eleştiremeyeceklerini ve bunlara aykırı hiçbir değişiklikte bulunamayacaklarını hükme bağlayan darbe pek fazla bir önemi olmadığı son 50 yıllık acı tecrübelerle anlaşılmıştır. Bütün partilerle ve devlet kurumlarıyla birlikte devlet ve milletin, CHP devrimlerine bağlı kalmaya mahkum edildiği, böylece ceberut bir halk partisi devleti yapısı içinde, açıklık, değişim, demokratikleşme ve yeniden yapılanma da mümkün değildir. ‘’

’Bir ülkede devlet kutsallaşmışsa o devlete insanlar köle olur, kul olur. yine bir toplumda parti kutsallaşmışsa parti millete hizmet etmez, millet partiye hizmet eder. toplumun menfaatine kullanılmadığı zaman camiler dahi mukaddes ve mübarek değildir.’’

İşte bu ve bunu gibi analizlerle doluydu. Bugün ‘evet tamda yakın tarihimizin özet bunlar’ dediğimiz olguları o gün bir milletvekili dile getirebiliyordu. ‘Halk devletin değil devlet halkın kölesi olmalıdır, halk devlete değil, devlet halka hizmet etmelidir, devlet değil insan kutsaldır’ diyecek kadar aykırı biriydi. Kemalizmin Anadolu’ya verdiği zararı biliyor, bunu sorguluyordu. Bununla da kalmıyor Güneydoğu’daki asker zulmünü her fırsatta anlatıyor Pkk’nın devlet tarafından desteklendiğini söylüyordu. Bunu söylemekte o zamanlar çok zordu. Tüm bunlar sonrası medya linci başlayacak, partisinden dışlanacak ve hapse girip, tecrit edilecekti. Kendi partisi bile ona sahip çıkmadı. İsa gibi o da Yahuda’nın ihanetini yaşıyacaktı. Çünkü kendi partisi bile ‘sistemi değiştirmek’ değil ‘sistem’in bir parçası olmak istiyordu. Korkusuzdu, susmadı ve bedel ödedi.

Medyanın Türkiye’deki gücü  iyi bilinir. Az çok güncel olayları takip etmeniz bile buna yeterlidir. Çok bilinmeyen şey medya terörüdür. Bu vardır. Sistemi kurcalayan ve eşeleyen herkes için. Bu sizin Ahmet Kaya gibi yurt dışında kalp krizi geçirip ölmenize de neden olabilir, soğuk bir hücrede yapayalnız işkence görmenizede. Sanıyorum Türkiye’de zihin kontrolünün tek kurbanı Hasan Mezarcı değil. İşçi partinin kurucularından olan İskender Evrenesoğlu da buna iyi bir örnek olabilir. 1 ay süren ‘içe kapanma dönemi’ ve sonrasında Müslüman olma ve mehdilik iddiası. Garip şekillerde namaz kılmasına ve canlı yayında vahiy almasına herkes güldü. Ama gerçekte dünyada olan en dramatik öykünün kurbanlarından biriydi. Ergenekon iddianamesinde ‘Hazır kıta isimler’ listesinde sahte şeyh Ömer Öngüt ile beraber üst sırada yer aldı. Ömer Öngüt’ün hikayesi de garip. Ayakkabı boyacılığından tek kelime Arapça bilmediği halde kuran tefsirliğine uzanan bir yol. ‘Onlar’ kimi desteklerse o kişi büyüyor bu ülkede. İlginç. Ama ne Evrenesoğlu’nun ne de Öngüt’ün durumu tam olarak Mezarcı’ya benzemiyor. 3 isimde ortak bir noktada buluşuyor o da Dram.

Tayyip Erdoğan’ın Necmettin Erbakan’a önerisiyle Refah partisinden vekil olur ve meclise girer.

Türkiye’nin ilk siyasi cinayeti olan Ali Şükrü Bey cinayetini meclise getirir.

Uğur Mumcu ile çeşitli açık oturumlara katılır. Farklıdır ve bunu belli eder.

Said-i Nursi’nin mezarının bulunması ve itibarının geri verilmesi için TBMM komisyonunda başı çeken o olur.

Bugün herkesin muhalefeti sindirmek olarak adlandırdığı meşhur ‘İzmir Suikasti Davası’ sanıklarının itibarlarının iadesi için verilen önergenin başında yine onun ismi vardır.

Kurtuluş savaşında en büyük çalışmaları yapan ve bunun karşılığında hem asılıp hemde ‘vatan hainliği’ ile suçlanan bu insanları savunmak bile medyada ‘Cumhuriyet Düşmanlığı‘ olarak adlandırılır.

Medya olayı büyütür. Tepki hatları her gün gazetelerde verilir. Meclis telefon santralleri kilitlenir. Okur mektupları ‘sansürsüz‘ gazetelerde yayınlanır. Tabii ki ‘Hasan Mezarcı denen şahsiyetsiz…‘ ile başlayan okur mektuplarına öncelik tanınarak.

Tabi bu tepki verenlerden özellikle 2 ismi not ediyoruz. İleride bunlara değineceğiz. Biri ‘Hür ve kabul edilmiş Türk masonları‘ diğeri Koç grubu.

26 Şubat 1994 Cumartesi(Hürriyet) Beyaz Türklerin gazetesi arkasına resmi tarih palavralarını alarak halkın vekilini manşetten aşağılıyor.

‘Biz Atatürkçüyüz’ başlığı altında ailesinin bile Mezarcı’yı dışladığı işlenirken bir yandan da ‘Babası kız kaçırmıştı’ başlığıyla ailesinin de biraz sorunlu olduğuna vurgu yapılıyor. Çaktırmadan.

O bu sırada Kürt sorununun çözümü için Kürt düşünce adamlarıyla iletişim kuruyor ve birlik beraberlik mesajları veriyordu. Bu ise medyada ‘korsanlık‘ olarak adlandırıldı.

Kürt sorununun çözümü için uğraşır. Güneydoğu’daki jitem terörünü toplantılarda dile getirir. Özal öldü(rül)düğünde zehirlenme ihtimalini düşünerek saç tellerini alıp ailesine veren yine o olur.

Bu sırada medya linci devam eder…

Davalar ardı arkasına açılır. Partiden uzaklaştırılır, dışlanır, dokunulmazlığı kaldırılır. Hakkında toplamda 150′ye yakın dava açılır.

Kendi ağzından Albaylar tarafından tehdit edilişi:

Nokta dergisinin o dönem ki manşeti:

Ardından yurt dışına gider. Çeşitli programlarda yorumlar yapar.  Bu sırada devletin yapması gereken işi yaparak tarihi eserleri satın almaya çalışır.

Bu sırada Türk medyası tarafından olmayan örgütlerle ve Uğur Mumcu suikastı ile ilişkilendirilir. ‘İddia edildi’ haberciliği…

Türkiye’ye dönmeden hemen önce Yalçın Küçük ile beraber son bir açık oturumda yakın tarih ve Ergenekon analizi yapar. Bu belkide öldürülmeden önceki son konuşmasıdır.

Hapse girer. Şevki Yılmaz’ın ekranlarda söylediğine göre çıktığı mahkemede ‘beni zehirliyorlar‘ diye bağırır. 10 ay sonra 10.10.1997 yılında hapisten çıktığında ise o artık çok farklıdır. Türkiye’deki sistemin 3-5 yıl için toplumsal patlama yapacağını söyler. Haklıdır.

Artık ölmüştür ama yeterli değildir. Bir gece milyonların önünde Reha Muhtar’a  linç ettirilir.

‘Hasan Mezarcı öldü Allah rahmet eylesin, günahıyla sevabıyla onu defnettik’

Bu sırada medya linci devam eder…

‘Dolunaya bakınca beni göreceksiniz’ demişti. Gani Müjde linci için güzel bir fırsat oldu.

Bu medya o kadar iğrenç ki. Neresinden tutarsanız tutun elinizde kalıyor. Ben Hasan Mezarcı’yı onların istediği gibi değil olduğu gibi düşünmeye devam edeceğim. Çünkü Mezarcı’nın da dediği gibi dönüşüm başladı ve artık geri dönüş yok.

Ekler:

———————————————————————————–

Ergenekon iddianamesinde yer alan Hasan Mezarcı hakkındaki msn konuşmaları biraz daha zihnimizi açıyor. Doç. Ümit Sayın ile belirsiz bir kişi arasında geçen konuşmalar:

(Sayın ‘xyz’, Erdin ‘barbaros’ rumuzunu kullanıyor)

xyz: sonuçta gizli örgütlenip, bizim düşündüğümüz bazı eylemleri yapmadan hiçbir yolu yok

xyz: yani gerekirse silahlı.

xyz: Dünyadaki en büyük güç nedir biliyor musunuz?

xyz: Gizlice ADAM ÖLDÜREBİLMEK.

xyz: yok erken ölmesi sakıncalıysa, dayarsın ilacı mezarcı gibi isa musa yaparsın…

kaynak
—————————————————————————————————–

Hakkında yazılan bazı yazılar:

Nuh Gönültaş’ın yazısı http://www.bugun.com.tr/kose-yazisi/177332-takiye-cumhuriyetinden-turkiye-cumhuriyeti-ne-makalesi.aspx

Abdurrahman Dilipak’ın yazısı: http://www.vakithaber.com/artikel.php?artikel_id=4590

Ali Seyyar http://www.milatgazetesi.com/28-subat-surecinde-hasan-mezarcinin-ruh-sagligi-/29394/#.USEf5KXvhyI

http://dergi.altinoluk.com/index.php?sayfa=yillar&MakaleNo=d073s016m1

Serdar Kaya: http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=20438026

Mehmet Ördekçi: http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=27711181

Hasan Mezarcı’ya Ne Oldu?” üzerine 60 düşünce

  1. muhteşem bir çalışma olmuş, elinize sağlık hocam.
    yenilerini merakla bekliyoruz.

  2. Allah sizden razı olsun .. Bu hakkaniyet eserinizin ind-i İlahi de mutlaka karşılığı olacaktır ….

    • Aynen katılıyorum… Hasan Mezarcı canı alınmadan ödürülmüştür… Mahkeme’i kübrada bunun hesabı muhakkak verilecektir.

      • lavuk birde tarih bilgiisi olmadan atıp tutuyor yok lozan kötüymüş falan sevr olsaydı şuan bi elimizde sik gibi orta anadolu kalacaktı askere düşmanlık eden düşmana askerlik eder devletine başkaldıranın kellesi gider bu iş bu kadar ileri geri yapan vites topuzunu alır

    • hadi lan hepinizin tarih çarptıran bir lavuğa metihyeler düzücek kadar ipneler konuşur tabi adam açık açık rejimi sistemi bitiricem desin bir şey yapılmasın hadilan hepinizin …..koyim

    • Sen alttarafı gerici bir yobazsın ,ne hakla Türk Halkı adına özür dileyebileceğini zannediyorsun ? Senin gibi yobazlar ancak Burada saçmaladığı için Tūrk Halkından şahsi özür dileyebilir.

  3. sayenizde tanıdım hasan mezarcı’yı, ben de özür diliyorum, onu bu hale getirenlere yazıklar olsun!

  4. Çok güzel bir yazı olmuş bende 1 hafta öncesine kadar Sayın Hasan Mezarcı’yı sizler gibi bilirdim fakat youtube.com ‘daki videolarını izleyince gerçekten hayran kaldım kendisine, eğer bu hale gelmeyip hala siyasette olsaydı Başbakan veya Cumhurbaşkanı idi. Allah yardımcısı olsun gerçek manada üzülüyorum dehaymış gerçekten.
    Selamlar.

  5. Bunlar tarafımızdan bilinen gerçeklerdi ama bu çalışmanız çok güzel olmuş.Toplumun birçok kesimi bu vesileyle gerçekleri öğrenmiş oldu.Rahatsızlık enjekte edildi.Akıllı insanları kaldıramıyoruz maalesef.Güdülemiyorsa insan yokediyorlar.ALLAH razı olsun bu medyayı hazırlayandan.

  6. her zaman hayrandım onun konusmalarıyla buyudum diyebilrim. ben suan ki durumunu merak ediyorum. saglıgı nasıl nerde yasıyor ? bu konuda bilgi sahibiyseniz lutfen paylasın?

  7. Hasan Mezarcı Ölmedi Hala Yaşıyor Almanya da yanlış bilgiler var yazdıklarınız da kendisi benim dayımdır !

    • Hasan Mezar vay Fıkrasına gülünmeyen adam diye biliyor millet ama gercekte türk siyasetini en cesur milletvekilidir kendisi :) rahmetle anıyoruz ölmedi beter etiler :(

  8. hasan mezarcı’dan kendim ve ülkem adına özür diliyorum. allah rahmet eylesin.

  9. kardeş yazın çok güzel lakin sen bile deli olduğuna inanmışsın ya helal olsun hiç insan hapishaneden çıktıktan iki üç sene sonra delirip ben isa yım musayım dermibu nasıl ilaç nsıl bir öreti iki üç sene sonra tesiri ortaya çıkıyor.allah aşkına yapmayın.kur-anda duhan suresi 13-14.ayetlerinde muallemun mecnunun der yani bu bir öğretimiş deli dir ifadesi vardır şim aynı hatayı sizler yapıyorsunuz.en iyisi herşeyde olduğu gibi doğru olanın ne olduğunu anlamak için önce allaha sorun ….saygılarımla

  10. çok güzel elinize sağlık Mezarcı’nın da dediği gibi dönüşüm başladı ve artık geri dönüş yok.surda bir delik aötık mukaddesmi mukaddes eyyyy kahpe rüzgar ne yandan esersen es.

  11. Sizi tanımıyorum fakat teşekkür etmek isterim bir haksızlığa karşı başkaldırınızdan dolayı. amma velakin herkesin düştüğü hataya sizde düşmüşsünüz. delirdiği, sistemin hasta ettiği beyin kontürolü yaptığı noktasında aslı astarı olmayan şeyler yazmışsınız eşyanın sadece görünen yüzüne bakarsanız haklı olabilirsiniz vakat görünenin kişiyi yanıltabileceği gerçeği düşünseydiniz Hasan Mezarcıyı arar bulur bire bir müşahade ederdiniz gerçekten delimi değilmi diye! ben onun yakın bir dostu olarak ve her iki üç güne bir oturup sohbet eden biri olarak şunu söyleyimki herkeş gibi sizde yanılıyorsunuz! Hasan Mezarcı son derece aklı başında son derece sağlıklı bir durumda bu konuda hiç şüpeniz olmasın. http://www.mesih.de yi ziyaret ederseniz ordan ulaşabilirsiniz samimiyetinize inanırsa kesin sizle görüşür.
    selam hidayet üzerinde olanlara olsun selamlar

  12. kendimi dindar birisi bilirim. o günlerde Hasan Mezarcı’yı hep boş konuşan ve sadece kendini ön plana çıkaran biri olarak düşünürdüm. Yaa bizim müslümanlar iktidar oldu; kürsü, mikrofon gördüler ama bunun ağırlığının şuurunda olamadıklarından hafiflikte(çocuksu) bulunuyorlar. hatta H.mezarcı bey tv de konuşurken bakış ve mimikleri bana normal gelmez, tuhaf bulurdum. Maalesef bu yazınız beni ters köşe yaptı, resmen kendimi beynime balyoz yemiş gibi hissettim. onun sözlerinin anlamını ve ne demek istediğini düşünmediğimden kendimden utandım. Hasan abi senden ÖZÜR DİLİYORUM. hakkını helal et abi. ahlaksız sistem beyninimizi ele geçirmiş ama farkında değilmişimiz. ne büyük yaralar almışız ya rabbim.

  13. Hasan Mezarcı abi seni çok özlüyorum. 2-3 Haftadır rüyalarımdasın. Neredeyse hergün videolarını izliyorum. Ben şu 30 senelik hayatımda senden daha cesurunu görmedim canım abim. Keşke Türkiye ye gelsende seni görebilsem. Tekrardan takım elbiseni giysen. Keşke seninle konuşabileceğimiz bir msn, facebook adresi olsa.

    Soru 1: Hasan Mezarcı abi şuan nerededir ?
    Soru 2: Acaba Türkiye ye gelecek mi ? Gelecekse ne zaman ?

    Not: Ben eski Hasan Mezarcıyı seviyorum ve bu düşüncelerim o Hasan abiyedir.

  14. 28 şubat belgeseli izlerken rast geldim kendisine dedim bir yerden tanıyorum bu adamı. neyse baktım Hasan Mezarcı beyefendiymiş. fikirlerini izledim analiz ettim ve sonrasına baktım. kendi kendime dedim böyle bir apaydın bir müslüman nasıl bu hale gelebilir ki? hemen googla “Hasan Mezacı’ya ne oldu” yazdım ve sizin siteyi bulmak nasip oldu. yazınızı okudum çok da faydalı oldu Allah razı olsun. bugüne kadar bu kadar derinlemesine hiç araştırmamıştım bu beyefendiyi ama gördüm ki şimdiye kadar tanıdığım bütün islami siyasetçiler onun tırnağı bile olamazlar. Asıl bize böyle bir yiğit lazım ama onuda bakın ne hale soktular. Rabbim yeni yeni Hasan Mezarcılar nasip eder inşallah bize.

  15. yazi icin tskler bu kadar belgeyi bi arad bulmak imkansizdi ..bu gazeteleri almanyada okudu yillardir bir nesil.

  16. yaşadıklarının hepsini haketmiş umarım asitlerin içinde acı çekerek ölür türk düşmanı anti-militarist ırkçı cebelliyetsiz sosyopat! ülkeyi p.ç ettiniz ulan bide herkes özür mözür yok hakkı hazreti elhamdullahi zübülliyet defolun gidin ülkemizden amerikada kurun kürdistanınızı!

    • uyuma bazı şeyleri anlamak için önce o konuda bilgin olması lazım yoksa. doktor mülakatlarını kasaplara yaptırmak gibi bir şey olur.

    • adamım Eski Hasan Mezarcının videolarına bak. Diyor ki, hiç bir konuya ideolojik yanaşmayacaksın. Ben Azərbaycan Türküyüm.Ve adamın fikirleri bana öyle bir etki yaptı ki. Anlatamam. Dostum aradakı duvarları kaldırarak dinle bu adamı. Türkiye kurulduktan bu yana Türkiyeye bunun gibi akıllı adam gelmedi.Bu adamı da deli yaptınız.

  17. milletvekiliydi.
    yakışıklı bir adamdı.
    hitabeti güzeldi. fikirlerini net bir biçimde kısa cümlelerle, takiye yapmadan, açıkça ifade ettiği için kemalistler kendisinden nefret ederdi.
    “ali şükrü bey cinayeti” konusunda meclis’e bir araştırması önergesi verdi.
    ali şükrü bey de milletvekiliydi ve atatürk tarafından topal osman’a boğdurulduğunu iddia ediyordu.
    bu konuyla ilgili olarak da faili meçhul bir cinayete kurban giden uğur mumcu ile televizyonda tartışmış ve o programda ali şükrü bey’in boğulmuş haldeki fotoğrafını uğur mumcu’ya göstermişti. ne ilginçtir ki bu programdan birkaç gün sonra uğur mumcu öldürüldü.
    aslında hasan mezarcı’nın uğur mumcu ile o süreçte 6 televizyon tartışması oldu.
    zeki adamdı hasan mezarcı.

  18. Emehine sagkik cok tesekkurtler

    Kemalistler ergenekoncular laikler ataistler masonlar..
    Yarina kalir yaniniza kalmaz

  19. Allah razı olsun ve yardımcın olsun sayende bazı yanlışlarımı düzelttim aslında ne kadar sağlam ve doğru bir düşünce yapısına sahip olduğunu anladım. Bende hasan mezarcıyı hapise girmeden önceki haliyle bileceğim Rabbim inşallah onu affeder.

  20. gülerek dalga geçtiğim adam için şimdi ağlıyorum, elinize sağlık bu derleme her şeyi anlatıyor.

  21. emegine saglik… Allah insallah bir gün sifa verir ve bu pisliklerin elinden kurtarirlar onu…

  22. zamanında insanların beyinlerini yıkamak onları köleleştirmek için hainler işbaşındaydı, gelin görünki şimdi hepsi diken üstünde ve rütbeleri sökülüp içeri atılıyor teker teker. kıymetli hasan mezarcı nın ahı hepsini kahr etsin İnşAllah(reha muhtar denen saray soytarısı dahil)

  23. adamın uyarılarında değişen bir şey yok ülke hala tehlikede hisdistandan farkımız yok hala puta tapılıyor onlarınki süt veriyor bizim putlarda oda yok

  24. Video yazılarının hepsini izledim. Adam okadar net konuşuyor ki… Ne söylüyorsa, sanki bunların üzerinde yıllarca düşünmüşte öyle konuşuyor. Şu Türkiye Atatürkün ölüsünü koruduğu kadar bu adamın dirisini korusaydı şuan başbakan olurdu bu adam. Türkiyeye bu asırda gelen tek dürüst liderdi. Onu da deli yaptık. Bize zulm yapılması farzdır.

  25. Allah razı olsun. çok iyi bi araştırma yapmışsınız. sayenizde biz de utandık. biz de onu sadece fıkrasına gülünmeyen adam olarak bilirdik. teşekkür ederiz tekrardan

  26. elinize sağlık Allah razı olsun bizlerle paylaştığınız için bunu ona yapanların cezasını Allah verecektir elbet.Kitabını okumayı çok isterim

  27. yazınızı hevesle okumaya başladım gelin görün ki saçma bir cümlenizde son verdim. mezarcı cuma islamda kutsal değil dememiştir. demişse de bu yanlış söylemidir. cuma kutsal gündür ve makamı sorgulanamaz da. değiştirmeniz tavsiye olunur

  28. o dönemin canlı tanıklarından birisiyim. bu anlattıklarını bire bir yaşayarak gördüm, çok üzüldüm, hele o programa çıktığı gün, reha muhtarın o dalga geçişi, büyük adamdı, sahip çıkamadık.

  29. İnanın Eşime de anlatmıştım .”Hapiste öyle ilaçlar zerk ediyorlar ki Sayın Hasan Mezarcı’ya da aynısını yapmışlar galiba diye” tahmindede bulunmuştum . Sayın Merhum Abdulmelik Fırat anlatmıştı hapiste bana ilaç zerk ettiler hastalıktan kurtulamıyorum demişti . Alçak Ergevnekoncular Devlete tavsiyem aynı ilaçları Ergenekon Tutuklularının yemeklerine katmalarıdır. Alçaklar ne ettilerse onu bulsunlar saçmalayıp dursunlar. Bu haktır . Bekliyorum ve diliyorum.

  30. Ergenekoncular hala ümitliler ,bunlara artık son darbeyi vurmak gerek .Çok sabırlı birisi değilim.İsterim ki Haberal çıkıp ben Tapınakçıyııım,Küçükeyn de biz Atatürk ün ruhuyuuuz diye Reha ya programa çıksınlar. ALLAH CC bunları dünyada da ukbada da rezil etsin.

  31. Ben çocukken yaşadığım yer (esenyurt) tamamen bir kırsal kesim, kuş uçmaz kervan geçmez bir yerdi.
    Yakınlarında ise o zamanlar bir amerikan hava üssü vardı.
    Bizim oralarda o zamanlarda adını yanlış hatırlamıyorsam bir deli kadir vardı. biz çocuklar ondan önceleri korkardık ama sonralarında bazen onun anlattığı şeyleri de dinlerdik.
    O bize alnını gösterirdi ve derdi ki; “- ben eskiden böyle değildim benim burama hergün iğne yaptılar..Ben büyük işler yapardım.. beni ışık olmayan odalara attılar.. vs..” ve daha hatırlayamadığım birçok şeyler..
    O zamanlarda her yer tarla ve boş araziler olan yerlerdi bazen küçük filmler bulurduk ışık ve büyüteçle baktığımızda içinde çok net bazı makine çizimleri olduğunu sandığım şeyler görürdük..

    Hasan mezarcı ortadan kaybolduğunda yani hapse atıldığında ben bu adamı delirtecekler demiştim ve birkaç ay sonra mesih olarak televizyonda reha muhtar karşısında gördüğüm zaman herkes dalga geçerken, ben bu adamı bu hale bilinçli olarak getirdiler, yazık oldu demiştim..

  32. Üzülmemek elde değil… Yazık olmuş gerçekten ümmet için büyük bir kayıp Hasan Mezarcı.. Bu gerçekleri öğrenmeli ve öğretmeliyiz… Daha fazla okumalı, araştırmalıyız. Bilimi kötüye kullanan insanlara fırsat vermemek için onlardan daha fazlasını bilmeliyiz. bugün bile çeşitli adlar altında eczanelerde satılan bir çok ilacın insanlar üzerindeki etkisini gözlemlemek zor değil. Müslümanlar sadece ilahiyat ve islami ilimlerle meşkul olmamalı…

  33. Harbiden güzel çalışma yapılmış.Fakat;hapisten önceki dönemde müthiş bir inanca sahip olduğunu düşündüğüm sayın Mezarcı her ne olursa olsun nasıl bu hale gelebildi???Tamam hapisten sonra deli saçması şeyler söylüyor.Fakat;İlaçlarla desek kaşı gözü oynar zır deli olurdu.Tehdit ediliyor desek hapisten önceki o inanca ve düşünceye sahip kişi tehditlere boyun eğer mi??? Ama;birilerinin sayın Mezarcı’ya birşeyler yaptığı kesin.. Ve bu duruma çok üzüldüm..Söylediği gibi keser döndü sap döndü..Eski Hasan Mezarcı’nın RTE nin kabinesinde yer almasını çok isterdim.

  34. Merhaba
    Bu yazıyı hazırladığınız için size minnettarım.Bu gerçeği öğrenmek nasip oldu.
    Fikirlerinin doğruluğu yanlışlığı bir tarafa ki herkesin fikirleri tam anlamıyla kendi fikrimizle uyuşmasıda mümkün değil.Benim üzüldüğüm nokta siyasetten uzak müftülük yapan bir insanın birilerinin ısrarıyla siyasete sokulup ondan sonrada bu şekilde yanlız bırakılması oldu.Kimsenin ağzına alamayacağı şeyleri hiç korkmadan söyleyip,o peşinden kitleleri sürükleyen kişilerin onun zerresi kadar cesur olamayıp onu silmesi oldu,eminim öteki dünyadada bunun hesabıyla karşı karşıya bırakacaktır Allah’ım onları..Çünkü yanındaki hiç kimse onun kadar cesur olamadı.Hasan Mezarcının o günkü söylemlerini bir incelesenize bugün konuşulmaya çalışan çoğu şeyin 20 sene önce savunucusu olmuş.
    O hatipliğine ne demeli?Karşısında bir ekran elinde bir kağıt olmadan saatlerce konuşmuş anlatmış.Kaç kişi var şuan siyasette bunları yapabilen?
    Sözlüklerde hakkında yazılanları okudumda çoğu insan şuan hasan mezarcı siyasette olsaydı başbakan cumhurbaşkanı olabilirdi diyor,evet kendini biraz frenleyebilse biraz daha belki doğru zamanda doğru hareketi yapabilse şuan çok çok iyi yerlerde olabilirdi.Benim derdim para pul değil bu millet demiş konuşmalarında gerçekten öyleymiş ama keşke bu millet için kendine biraz daha hakim olup olması gerekeni zamanında yapabilseydi.
    Kendi sitesini inceledim hasan mezarcının videolar kısmına bakıyorumda aklım hayalim alamıyor eski hali ve yeni halinin arasındaki farkı.Kimisi diyorki numara yapıyor keşke numara yapsa ve çıkıp gelse eski haline dönse ama zor,kimiside malum şeyi söylüyor ağır işkence..
    Arkadaşlar şahsi fikrim dinine bu kadar düşkün ilim sahibi bir kişinin normal şartlarda bu hale gelmesi imkansız,illaki birileri bu hale soktu Hasan Mezarcı’yı.
    Sitesindeki yazılarını okuyacak oluyorum ağlayasım geliyor Hocam sana ne oldu böyle demek istiyorum.Çocuklarının görüntüleri var sitesinde adım gibi eminim çocukları bu duruma inanmıyor,
    e peki inanmıyorda BABALARININ ZAMANINDA BARINDIRDIĞI CESARETİN MİLYONDA BİRİ YOKMUDA ÇIKIP BABALARINA BU ZÜLMÜ REVA GÖRENLERE HESAP SORMUYORLAR?
    anlam veremiyorum bu duruma.
    Keşke fırsatım olsa imkanım olsa en iyi doktarlarla uzmanlarla bu işin çaresi varmı araştırabilsem.Kendisine bi faydam dokunabilse.
    Şuan için zor Allah uzun ömür versin belki bir gün birisi çıkıp onun yaptığı gibi meclise ilk girdiği günlerde verdiği dobra önergeler gibi bir baba yiğitte o hayattayken Hasan Mezarcı’ya ne oldu diye google’a yazmanın ilerisine gidip onu bu hale sokanların hesabını mecliste sorabilse…

  35. 3 günden beri Hasan Mezarcı beyi araştırıyorum evvelden bende herkes gibi yakışıksız sözler söylemiştim ama bugün onun için ağladım çok üzüldüm böyle bir insan bırakın Türkiye’ye Dünya’ya dahi gelmez. Müthiş hitabet, fikirleriyle bu ülkeye birkaç beden fazlaydı zaten. Allahtan isteğim o dur ki eski 90lardaki haline dönüp AK Parti ‘ye dahil olup Başbakan yrd. gibi görevlerde görmek isterim kendisini. Türkiye’ye gelse de ziyaret etsem..Es selamun aleyküm.

  36. Hacı kendinize gelin, bu adam dümbeleğin tekiydi, yetmemiş olsa gerek şimdi ultra dümbelekliği seçti. Siz özür diliyorsunuz ama bu dümbelek ayağınızın altını yalasa kendini kurtaramayacağı bir sürü uyuyan fitneyi uyandırdı. Bedeli 28 Şubat oldu, bedeli binlerce kızın okuldan atılması oldu, onbirlerde memurun memuriyetten uzaklaştırılması oldu. Yok bilmemkimefendi varmış da topal Süleyman a ümmüğü sıktırılmış, yok İzmir bilmemnelerine itibarı geri boca edilecekmiş. Bu dümbelek bunlarla uğraştı, sonra da her en yüksek düzeyde kabaran nefs gibi ya İsa ya Mehdi bişeyliğini ilan etti, cehenneme gitsin. Şimdi 3-5 gafil (bir çıkar ummuyorsa) yok özür diliyormuş, yok götünü yalayacakmış, yok bilmem ne… Höst lan höst. Bu öküzü Türkiye ye getirip AKP nin başına bela etme planı mı lan bu. Onun çıkardığı sesler dümbelek sesinden hatta mahalle sütçümüzün merkebinin ossuruk sesinden daha keyfiyetli değildi. KULLANANLARA VE KULLANILANLARA DUYURULUR

    • Hasan mezarcıya şuan bile laf eden.. gözü kör, vesvese veren, nifak tohumu sokan bir pisliktir..

      • Bu sözleri aynen sana iade ediyorum. Mehdilik, halifelik, peygamberlik, İsa olduğu iddiası bir nefs hastalığıdır ve tarih boyunca şahit olunulduğu gibi şimdi de onlarca örneğiyle mevcuttur. Bu adamlar radyosuyla televizyonuyla, etrafında toplanan insanlarla ve şirketleriyle ekonomik alt yapı oluşturduklarından kimse tarafından acınmıyorlar, akıl hastalığı gibi isnatta bulunulamıyor. 28 şubatta içeri girip sıradışı işkencelere maruz kalan sadece o değildi. Ama 28 şubatın altyapısını oluşturarak onlar tarafından manevi işkencelere maruz kalan onbinlerce insan var, sebebi de Mezarcı ve gibileri.

        İkimizden birinin pislik olduğu kesin. Kör olduğu da kesin. Tohum ekmenin vesvese vermenin konuyla ilişkisini anlamadım, o da senin Mezarcı gibi kısa devre yapmış aklının ürünü bir ithamdır muhtemelen. (Mezarcının kısa devre yapmış aklı derken şu andaki zırvalarından bahsetmiyorum)

  37. Hasan mezarcıyı sevmezdim.Genelde doğru söylerdi ama yinede sevmezdim. farklı düşünen insanlarız ama farklı düşünmek düşmanlığı demek değildir ki , Allah düşmanıma bile bu duruma getirmesini istemem… ona yapılan herneyse yapanlar bulunup cezalandırılmalı , o hasta iken hakaretlerde bulunan gazeteciler de yaptıklarının cezalarını çekmeliler. onun akıl sağlığı yerindeyken , söz ile yenemeyen leş kargalarının hastalanınca fırsattan istifade edip üzerine çökmesine çok üzüldüm. Reha muhtarın o muşmula suratıyla dalga geçtiği programı canlı izlemişitim küçüktüm ama dayanamayıp kapatmıştım televizyonu neredeyse ağlıcaktım, insan onurunu bu şekilde utanmadan canlı yayında hele reha gibi ekstra karaktersiz birinin ayaklar altına alması…. Rehaya o programı yaptıranları araştırsalar hasan mezarcının hasta olmasının kaynağıda çıkar aslında. Bu gün akp `kızlı oğlanlı evlerin` derdini bırakıp tayyibin arkadaşı ve aynı zamanda parti içinde en büyük rakibi olan hasan mezarcıyı kimler nasıl zehirlemiş bulamadıysa, anlarımki emir , eli bazen sopalı bazen kanlı okyanus ötesindendir. Ben bir hekim olarak net söylüyorum HİÇ BİR SURETLE BUKADAR KESKİN VE HIZLI şizofreni oluşmaz , tabiiki deneysel şizofreni (feniletilamin , fensiklidin , LSD …) oluşturan ilaç verip ona İSA olduğu konusunda telkinde bulunmanız hariç.

  38. bu isin altinda buyuk ihtimal msonik bir yapilanma olan siyonist kuklasi Ergenekon orgutu var, ama nedense failleri hala desife edilemedi, bide rahmetli Muhsin Yazicioglu’nun da failleri bulunamadi.., ilerdeki yillar bakalim bizlere neler gosterecek, elbette hak ve adalet yerini bulacaktir…

  39. Allah (c.c) için Yüce İslam Davası için yapılan hiç bir iş, çekilen hiçbir işkence boşa değldir. muhakkak ki İndi İlahi’de karşılık bulacaktır.Hasan Ağabeyimin bu hayat imtihanını kazandığını ümid ediyorum ve Yüce Rabbim’den niyaz ediyorum.Rabbim cümle Muhammed ümmetiyle birlikte bizlerede akıl fikir feraset versin, Sıratı Müstakımden ayırmasın bizleri inş.

  40. adami kafayi yedirttiler…peki bu konular 28 subat yargilamalarinin oldugu bu gunlerde neden gundeme gelmiyor..herks bliyor bu hapshanede oldu..ama hic tartslmyo

  41. Benimle aynı fikri paylaşan müslüman kardeşim yanlız olmadığımı bana hissettirdin allah çalışmandan razı olsun. Bu çalışmanın bir belgesel filmine dönüşmesi dileğiyle. Beni en cokta üzen müslümanım diyen adamların ona düştüğünde sırtını dönmesiydi. Çalışmanda destekci veya yardımcı gerekirse ben sahsım adına burdayım herzaman mail atabilirsin bizim aklımdan planlayıp gecirdigim seyi sen uygulamışsın bile.

  42. Bu adamın tek suçu neyi nerede ve ne zaman konusacagını bilmemesiydi ve bu yuzden delirtildi bu hale getirildi. Umuyorum vakti geldiginde Hasan Mezarcı’ya bunu yapanların cezası verilir. Yazıyı yazanın ellerine sağlık. Türk Medyasını da Allah bildiği gibi yapsın! Lanet Şerefsizler deli diyip attılar köşeye adamıç

  43. Yav herşey güzel anlatmışsında, Ömer Öngüt efendinin, sahte şeyh olduğunu neye dayanarak ima ediyorsun.Ergenekon davalarında adına açılan tüm davaları kazanmış ve onlarlan hicbir alakası olmadığını kanıtlayan muhterem zatı böyle bir konu altında vermem çok yakışıksız kalmış.Zaten Ergenekon davası zamanı, şu an ne oldukları ortaya çıkan gülen cemaatinin oyunundan başkası değildi. Yani Ergenekon ayağına kendisini eleştiren Ömer Öngüt efendiye de çamur atıp, onu da itibarsızlaştıralım dediler.Tıpkı şimdi başbakana yaptıkları gibi.O yüzden yazının o kısmını kaldırmanız gerekir.Bunun vebali büyüktür, uyarayım dedim.

  44. Aradan iki yıl geçmiş neredeyse. Bazı linkler uçmuş. Keşke ekran görüntüsü şeklinde olsaymış. Her halukarda çok bilgi verici bir hülasa olmuş. Teşekkürler. Çok istifade ettim.

Bir Cevap Yazın

